نحوه بسته بندی وسایل برای اسباب کشی

نحوه بسته بندی وسایل برای اسباب کشی

نحوه بسته بندی وسایل برای اسباب کشی از جمله کارهایی است که معمولا هنگام اسباب کشی صورت می گیرد. همیشه اسباب کشی کردن از جمله کارهایی بوده که به قول معروف دنگ و فنگ زیادی را در پی دارد. البته امروزه اسباب کشی نسبت به گذشته راحتر شده است زیرا یک سری امکانات امروزه موجود هستند که فرایند بسته بندی اسباب کشی را نسبت گذشته راحت تر کرده است. منتهی باز هم هر جور که تصور کنی اسباب کشی منزل از جمله کارهای سخت بوده که مشقت های زیادی را برای خانواده ها در پی دارد.

هنگام بسته بندی اسباب کشی باید به چه مواردی توجه داشت؟

۱- بهتر است پیش از آنکه اقدام بسته بندی اسباب کشی و لوازم شود وسایل را تمیز شسته و یا پاک کرد. هر چند که ظروف و وسایل مصرفی نظیر لیوان ها، آئینه، کریستال ها و امثال اینها پس از حمل وسایل و اسباب و اثاثیه دوباره نیاز به شستشو و پاک سازی دارند اما باعث سرعت بخشیدن به مرتب شدن منزل جدید شده و در این باره بی تاثیر نیست.
۲- توصیه می گردد قبل از اقدام به بسته بندی اسباب کشی و قرار دادن لوازم در جعبه های مقوایی، ابتدا اطمینان کامل از محکم بودن اتصالات آنها را کسب کرده تا در فرایند اسباب کشی دچار درد سر و خسارت نشوید.
۳- دقت و توجه بیشتر جهت بسته بندی اسباب کشی و جمع و جور کردن وسایل سلامت اجناس شما را بهتر تضمین می کند
۴- گاهی اوقات به دلیل شلوغی و عجله کردن برخی از جعبه های بسته بندی اسباب کشی فراموش شده و جا بماند. به همین دلیل توصیه می گردد هنگام اسباب کشی تعداد بسته ها را شمرده و شمارش آنها را در نظر داشت تا در صورت کم بودن و یا جا ماندن یا جا افتادن بسته ها زود متوجه این موضوع بشوید.
۵- جهت بسته بندی اسباب کشی لوازم و خرده ریزهای شکستنی استفاده از لباس های نخی از جمله ابتکارات جالب جهت جلوگیری از آسیب لوازم و خرده ریزهای شکستنی می باشد. مزیت این کار در این است که با یک تیر دو نشان زده و بسته بندی لباس ها و خرده ریزها همزمان صورت خواهد گرفت.
البته توصیه ما این است که اگر مستاجر هستید و نیاز به خانه کشی های پی در پی و سالیانه دارد لباس های نخی کهنه شده خود دور نیندازید تا برای اسباب کشی های خود از آن استفاده نمایید.
۶- استفاده از روکش پارچه ای در هنگام اسباب کشی سبب می شود مبل ها بدون آسیب یا حتی المقدور با آسیب کمتری حمل شوند. بنابراین اگر جزو اقشار مستاجر می باشید سعی کنید برای مبلمان خود روکش پارچه ای مخصوص تهیه کنید. این کار علاوه بر پیشگیری از آسیب، مانع از کثیف شدن مبلمان در حین اسباب کشی نیز می گردد.
۷- جهت جابجایی راحت جعبه های بزرگ بسته بندی اسباب کشی و زیاده از حد سنگین نشدن آنها، محتویات آنها را از ترکیب لوازم سنگین و سبک پر کنید. این امر سبب می گردد حمل جعبه ها برای باربران نیز مشکل نگردد.
۸- توصیه ما جهت جابجایی لباس های آویز این است که لباس ها را با همان چوب لباس به صورت یک مجموعه در درون یک پلاستیک بزرگ و یا در میان یک ملافه پیچیده و حمل کنید.

 نکات مفید و کاربردی جهت محافظت از مبلمان و وسایل چوبی در اسباب کشی

معمولا هنگام اسباب کشی، وسایل چوبی به دلیل آنکه دارای گوشه های زاویه دار هستند بیشتر از دیگر وسایل در معرض خراش و آسیب هستند به همین سب توصیه می گردد قبل از بسته بندی اسباب کشی و حمل آنها این گوشه های زاویه دار را با پلاستیک های حباب دار بپوشانید.
البته در صورتی که به پلاستیک زاویه دار دسترسی نباشد می توان از روزنامه استفاده کرده و زاویه ها را پوشاند و سپس لایه دیگری از مقوای ضخیم بر روی پوشش روزنامه ای قرار داد. در این صورت نیز امکان آسیب وسایل چوبی کاهش می یابد.
همچنین استفاده از چسب های محکم نواری نیز بر روی پوشش ذکر شده مثمر ثمر بوده و محافظت از گوشه های زاویه دار را کاهش می دهد.
البته هنگامی که چسب های نواری برای این منظور به کار می رود باید، مراقب بود که چسب به طور مستقیم با سطح لوازم چوبی تماس پیدا نکند.
همچنین جهت جلوگیری از ایجاد هرگونه صدمه و آسیب برای رنگ و روکش مبلمان و وسایل چوبی نظیر پایه صندلی ها، می توان از روزنامه های باطله، پارچه یا پلاستیک استفاده کرد.
باید متذکر شد که اگر سعی شود پوشش مورد نظر و دم دست را به صورت چند لایه به دور محل مورد نظر بپیچید نتیجه بسیار مطلوب تر خواهد بود.

 اسباب کشی همیشه از جمله کارهایی بوده که دردسر و استرس زیادی را داشته است. برای یک اسباب کشی راحت و بدون دردسر برای کسانی که در اراک هستند به  باربری اراک تماس بگیرند و هم شهریان عزیز در قم با باربری قم تماس حاصل فرمایند تا ما بهترین و با تجربه ترین کارگر اسباب کشی قم را برایتان بفرستیم.

چگونگی جابجایی گلدان و گیاهان تزئینی در اسباب کشی

جهت جابجا کردن گلهای تزئینی و گیاهان به مخصوصا گلدان های بزرگ و سنگین، توصیه در خوری به جز جا به جایی و حمل کردن آنها به همان حالت موجود نیست. اما در رابطه با گلدان های کوچک، این پیشنهاد موثر بوده و می توان مجموعه ای از آنها را در داخل یک جعبه محکم مقوایی، چوبی یا پلاستیکی قرار داد.
البته جهت امنیت بالای کار می توان در داخل کارتن حاوی گلدان ها، چوبی به بلندی ارتفاع بلندترین گیاه قرار داد. آنگاه یک کیسه زباله بزرگ و یا پلاستیکی نازک را بر روی سطح دهانه و طرفین جعبه قرار داده و همچنین پایه های چوبی فرو رفته در گلدان ها را با چسب محکم کرد.
ناگفته نماند که لازم هست منافذی را برای تنفس گیاه باقی گذارد تا گیاه در این فرایند بسته بندی اسباب کشی آسیب نبیند

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *