چگونه از یخ زدن لوله های آب جلوگیری کنید

 

چگونه از یخ زدن لوله های آب جلوگیری کنید و در صورت یخ زدن چگونه آنها را آب کنید.

 

چرا انجماد لوله ها مشکل ساز است

آب دارای خاصیت منحصر به فردی است که در هنگام یخ زدن منبسط می شود. این انبساط فشار فوق العاده ای را بر هر چیزی که حاوی آن است، از جمله لوله های فلزی یا پلاستیکی وارد می کند. صرف نظر از استحکام لوله ها ، منبسط شدن آب می تواند باعث شکستن لوله ها شود.

لوله باز کنی قم اماده ارائه خدمات لوله بازکنی شبانه روزی در قم

لوله باز کنی اصفهان اماده ارائه خدمات لوله بازکنی شبانه روزی در اصفهان

لوله هایی که اغلب یخ می زنند عبارتند از:

لوله هایی که در معرض سرمای شدید قرار دارند، مانند شیلنگ های بیرونی، خطوط تامین استخر و خطوط آب پاش ، لوله های تامین آب در مناطق داخلی گرم نشده مانند زیرزمین ها ، اتاق زیر شیروانی، گاراژ یا کابینت آشپزخانه ، لوله هایی که در دیوارهای بیرونی قرار می گیرند که عایق کمی دارند یا اصلاً عایق نیستند.

 

چگونه از یخ زدگی لوله ها محافظت کنیم

قبل از شروع هوای سرد، لوله های خود را از یخ زدگی با رعایت این توصیه ها محافظت کنید:

آب را از خطوط تامین آب طبق دستور سازنده یا نصاب تخلیه کنید. ضد یخ در لوله ها نریزید مگر اینکه دستور داده شود. ضد یخ برای محیط زیست مضر است و برای انسان، حیوانات خانگی، حیات وحش و محوطه خطرناک است.

شلنگ های استفاده شده در فضای باز را، تخلیه کنید، جدا کنید، از محیط بیرون بردارید و نگهداری کنید. دریچه های داخلی را که آب شیلنگ های بیرونی را تامین می کنند را ببندید. دریچه بیرونی را باز نگه دارید تا آب باقی مانده در لوله بتواند بدون شکستن لوله منبسط شود.

 

اتاق زیر شیروانی و زیرزمین را عایق کنید. عایق باعث حفظ دمای بالاتر در این مناطق می شود.

گاراژ ، زیر کابینت های آشپزخانه و حمام را بررسی کنید. لوله های آب سرد و گرم در این مناطق باید عایق بندی شوند.

 

استفاده از محصولات خاصی که برای عایق کاری لولههای آب ساخته شدهاند، مانند “فوم عایق لوله”  “پشم شیشه”، “عایق حرارتی” یا مواد مشابه بر روی لولههای آب در معرض دید ضروری است. اگر این موارد را در دست رس ندارید روزنامه میتواند درجاتی از عایقکاری و محافظت از لولههای در معرض دید را فراهم کند ،حتی ¼ اینچ روزنامه میتواند محافظت قابلتوجهی را در مناطقی که معمولاً دمای مکرر یا طولانیمدت زیر صفر ندارند، ارائه دهد.

 

 

چگونه از یخ زدگی لوله ها جلوگیری کنیم

اگر خطوط آبرسانی در گاراژ وجود دارد، درهای گاراژ را بسته نگه دارید.

درهای کابینت آشپزخانه و حمام را باز کنید تا هوای گرم تری در اطراف لوله کشی گردش کند.

هنگامی که هوا در بیرون بسیار سرد است، اجازه دهید آب از شیر آب سرد ، چکه کند. جاری شدن آب از طریق لوله ،حتی به صورت قطره ای به جلوگیری از یخ زدن لوله ها کمک می کند.

ترموستات را هم در روز و هم در شب روی یک درجه تنظیم کنید. با تعلیق موقت استفاده از دماهای پایین تر در شب، ممکن است هزینه گرمایش بیشتری را متحمل شوید، اما در صورت یخ زدن و ترکیدن لوله ها می توانید از تعمیر بسیار پرهزینه تر جلوگیری کنید.

اگر در هوای سرد از خانه خارج میشوید، منبع گرمارا در خانه خود روشن بگذارید و روی دمای کمتر از 55 درجه فارنهایت تنظیم کنید.

 

نحوه آب کردن لوله های یخ زده

اگر شیر آب را باز کردید و فقط قطره ای آب از آن خارج شد، به یخ زدگی لوله مشکوک شوید. مکانهای احتمالی برای لولههای یخ زده شامل دیوارهای بیرونی یا جایی است که لوله ی آب شما از طریق فونداسیون وارد خانه شما میشود را بررسی کنید.

 

شیر آب را باز نگه دارید. همانطور که لوله یخ زده را درست می کنید و ناحیه یخ زده شروع به ذوب شدن می کند، آب از طریق منطقه یخ زده شروع به جریان می کند. جاری شدن آب از طریق لوله به ذوب شدن یخ در لوله کمک می کند.

 

با استفاده از یک پد گرمایش الکتریکی پیچیده شده در اطراف لوله، یک سشوار برقی، یک بخاری قابل حمل (دور از مواد قابل اشتعال) یا با پیچاندن لوله ها با حوله های خیس شده در آب داغ، روی قسمت یخ زده لوله گرما اعمال کنید. از مشعل دمنده، بخاری نفت سفید یا پروپان، اجاق گاز زغالی یا سایر وسایل شعله باز استفاده نکنید.

 

حرارت را اعمال کنید تا فشار کامل آب بازگردد. اگر نمی توانید محل یخ زده را پیدا کنید، اگر منطقه یخ زده قابل دسترسی نیست، یا اگر نمی توانید لوله را گرم کنید، با یک لوله کش مجاز تماس بگیرید.

 

تمام شیرهای آب خانه خود را بررسی کنید تا متوجه شوید که آیا لوله های یخ زده اضافی دارید یا خیر. اگر یکی از لوله ها یخ بزند، سایر لوله ها نیز ممکن است یخ بزنند.

 

چرا لوله ها یخ می زنند؟

 

در طول کاهش دما، ممکن است آب در داخل لوله های پلاستیکی یخ بزند که باعث انبساط و فشار آن می شود. لوله های یخ زده نه تنها می توانند از جریان مناسب آب جلوگیری کنند، بلکه به طور بالقوه می توانند ترکیده و باعث جاری شدن آب در خانه شما شوند. با در نظر گرفتن این موضوع، بسیار مهم است که صاحبان خانه بدانند در صورت یخ زدن لوله ها چه کاری انجام دهند.

 

در صورت ترکیدن لوله چه باید کرد؟

اگر لوله ای در خانه شما ترکید، باید سریع عمل کنید تا آسیب های اضافی را کاهش دهید. هر چه سریعتر آب را قطع کنید. این کمک می کند تا میزان آبی که به داخل دیوارهای شما نفوذ می کند به حداقل برسد. همچنین بهتر است برق ناحیه آسیب دیده خانه خود را قطع کنید. پس از انجام این اقدامات احتیاطی، وقت آن است که با یک لوله کش تماس بگیرید، و سعی کنید تا جایی که می توانید آب و رطوبت را کاملا تمیز کنید تا از ایجاد کپک جلوگیری کنید.

 

یخ زدایی لوله ها چقدر طول می کشد؟

استفاده از هر یک از روش های انگشت شمار برای آب کردن لوله های یخ زده معمولاً حدود 30 دقیقه طول می کشد. این زمان می تواند بسته به آب و هوا، مدت زمان یخ زدگی لوله و محل قرارگیری لوله متفاوت باشد. هر یک از این عوامل می تواند باعث طولانی تر شدن فرآیند ذوب شود.

خدمات لوله بازکنی قم 24 ساعته

خدمات لوله بازکنی اصفهان 24 ساعته

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *