کاربرد تزریق پلاستیک در صنایع مختلف

کاربرد تزریق پلاستیک در صنایع مختلف

برای اکثر صنایع، یافتن کمترین هزینه و در عین حال بادوام ترین مواد برای تولید محصولات مورد نیازشان منطقی است. به عنوان یک تکنیک تولید همه کاره، قالبگیری تزریقی نقش مهمی در توسعه و ایجاد بسیاری از محصولات مدرن، از جمله : اسباببازیها تا اجزای هواپیما، ایفا میکند. این مقاله به کاربرد صنعتی برای قالبگیری تزریقی و چگونگی بهبود سیستمهای موجود توسط سازندگان میپردازد.

برای تماس با سازنده دستگاه تزریق پلاستیک و خرید دستگاه تزریق پلاستیک مناسب کلیک کنید و با مشاوران ما تماس بگیرید.

کاربردهای قالب گیری تزریقی پلاستیک

قالب گیری تزریق پلاستیک یک فرآیند تولید بسیار متنوع است، به این معنی که اجزایی که تولید می کند در اشکال، اندازه ها و پیچیدگی ها مختلف هستند.این باعث می شود این فرآیند بسیار محبوب و گسترده در بسیاری از برنامه ها و صنایع باشد.

 

ساخت و ساز

قالبگیری تزریقی به دلیل تطبیق پذیری ذاتی قالبگیری تزریقی پلاستیک محبوبیت فزایندهای برای اجزای مختلف ساختمانی پیدا میکند. دلایل زیادی وجود دارد که چرا این روش برای استفاده در ساخت و ساز مناسب است:

 

پایداری بسیار بالای مواد مورد استفاده

دوام فوق العاده در هنگام قرار گرفتن در معرض عناصر

مقرون به صرفه تر بودن در مقایسه با چوب و فلز

بهره وری انرژی بسیار خوب

وزن کم قطعات

انتخاب گسترده ای از مواد

برخی از متداول ترین عناصر تولید شده در صنعت ساختمان شامل لوازم جانبی کوچک و بزرگ، بست ها و ابزارهای دستی مختلف می باشد.

 

صنایع غذایی

قطعات مورد استفاده در زمینه غذا و نوشیدنی باید از قوانین و مقررات بهداشتی و ایمنی سختگیرانه مانند برنامه GMA-safe و گواهی FDA پیروی کنند. همه اینها برای اطمینان از رفاه افرادی که از چنین محصولاتی استفاده می کنند ضروری است. برای رعایت استانداردهای فوق، قطعات قالب گیری شده باید فاقد BPA و کاملاً غیر سمی باشند.

به همین دلیل انتخاب رزین ها و مواد مناسب برای تولید آن دسته از عناصری که در این صنعت مورد استفاده قرار خواهند گرفت، مهم است. متداول ترین قطعات تولید شده برای این صنعت عبارتند از:

 

اجزای مختلف برای تجهیزات

ظروف برای نوشیدنی و غذا

قطعات برای فیلتر کردن و توزیع نوشیدنی

اجزای سیستم نوار نقاله

روپوش ها

صنعت پزشکی

 

همانند صنعت غذا و نوشیدنی، قطعات پلاستیکی ساخته شده برای رشته های پزشکی و دارویی باید از دستورالعمل های دقیق تری پیروی کنند. به منظور رعایت این استانداردها، تولیدکنندگان باید از FDA یا رزین های درجه پزشکی استفاده کنند و اجزای آنها راطبق گواهی ISO تولید کنند.

 

علاوه بر این، اجزای رشته پزشکی به خواص شیمیایی مختلفی مانند استحکام کششی بالا، مقاومت در برابر دماهای بسیار بالا و غیره نیاز دارند. قالب گیری تزریق پلاستیک برای این زمینه از کاربردها مناسب است زیرا قطعات دارای موارد زیر هستند:

وزن کم

انعطاف پذیری طراحی بالا

کاهش زمان و هزینه ها

خطر کم برای بیمار

رایج ترین قطعات تولید شده با این فرآیند شامل کیت های تست، محصولات آماده سازی جراحی، اجزای اشعه ایکس دندان و بسیاری موارد دیگر است.

زیبایی، قابلیت استفاده و دوام

این اجزا باید هم تزئینی و هم کاربردی باشند، به این معنی که سازنده باید بین زیبایی، قابلیت استفاده و دوام تعادل برقرار کند. اجزایی که می توانید از طریق قالب گیری تزریق پلاستیک ایجاد کنید بسیار متنوع هستند که نام بردن از رایج ترین آنها دشوار است. برخی از قطعاتی که اغلب مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از: استاپ محصول، قلاب برای تخته های گیره، تقسیم کننده قفسه، و همچنین بسیاری دیگر.

 

قطعات خودرو

قطعات قالبگیری شده با تزریق پلاستیک به دلیل انعطافپذیری ذاتی در طراحی و همچنین دوام و طول عمر بالا، اغلب در صنعت خودرو استفاده میشوند. این فرآیند طراحی و ایجاد اقلام مختلفی را که هر روز در ماشین خود می بینید، مانند محفظه آینهها، جا لیوانها، سپرها و همچنین کل داشبورد را آسان میکند.

 

این فرآیند تولید بسیار محبوب است زیرا مزایای بی شماری را نسبت به سایر روش های ساخت پلاستیک ارائه می دهد و این مزایا تنها با تمام روندهای فعلی و آینده در قالب گیری تزریق پلاستیک افزایش می یابد .

 

به همین دلیل است که باید همین الان اقدام کنید و یک شرکت معتبر برای برون سپاری نیازهای قالب گیری خود پیدا کنید.

 

پنجره ها و درها

برای تولید درب و پنجره با کیفیت بالا و کم هزینه متناسب با نیازهای خاص مشتری می توان از فناوری تزریق پلاستیک استفاده کرد. برخی از ویژگی های محصولات در و پنجره ما عبارتند از:

هواپذیری استثنایی

عایق حرارتی عالی

طیف گسترده ای از گزینه های مواد، از جمله رزین های با قابلیت اطمینان بالا، نایلون مهندسی شده با مهار UV، پلی پروپیلن، سلکن و وینیل

مقاومت در برابر خوردگی بالا (به دلیل استفاده از مواد پلاستیکی)

حداقل زمان مونتاژ و هزینه ها

 

ویژگی ها و مزایای محصول عبارتند از:

محصولات بازطراحی شده مونتاژ را به حداقل می رساند و هزینه ها را کاهش می دهد

استفاده نوآورانه از رزین های با قابلیت اطمینان بالا برای جایگزینی اجزای فلزی

فنرهای پلاستیکی احتمال خوردگی زنگ زدگی را ازبین می برند

ما معمولاً انواع مختلفی از اجزای پنجره و در را تولید می کنیم، مانند:

قفل و نگهدارنده

دسته ارسی

چفت های شیب دار

هواکش

دستگیره های پنجره

غلتک پنجره

گوشه های صفحه پنجره

علاوه بر ارائه قطعات استاندارد ، از تزریق پلاستیک

همچنین خدمات قطعه سفارشی، از جمله:

طراحی داخلی قطعات و ابزار

ساخت و تولید قالب

خدمات طراحی سفارشی بسیار نوآورانه و کم هزینه

 

کاربرد دستگاه تزریق پلاستیک در صنعت کشاورزی

از لحاظ تاریخی، سرمایه گذاری در بخش های فلزی صرفاً به این دلیل که محصولات بادوام ارائه می کردند، برای صنعت کشاورزی معمول بود. اکنون، گزینه پلاستیک تقویت شده به دلیل ویژگی های جدید مواد پلاستیکی مانند مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش، مقاومت در برابر ضربه، مقاومت در برابر رطوبت و موارد دیگر مورد توجه قرار گرفته اند. توانایی ایجاد محصولات کشاورزی بادوام که در برابر عناصر موجود در مزرعه مقاومت میکنند، قالبگیری تزریقی پلاستیک را برای صنعت کشاورزی مناسب میسازد، از تجهیزات کشاورزی گرفته تا اجزای برداشت تخصصی.

 

الکترونیک

 

اگرچه بسیاری از مردم قطعات الکترونیکی را به عنوان یک قطعه عمدتاً فلزی از ماشین آلات می بینند که از برق برای عملکرد استفاده می کند، افزایش طول عمر سیستم با بدنه های پلاستیکی مقاوم در برابر خوردگی عملکرد کلی را بهبود می بخشد.

همانطور که ممکن است حدس زده باشید، ساخت محفظه ها از طریق فرآیندهای قالب گیری تزریق پلاستیک ترجیح داده می شود.

ماوس رایانه ی شما و یا کنترل تلویزیونی که هم اکنون در اتاق نشیمن خود استفاده می کنید، احتمالاً دارای برخی از اجزای سازنده با استفاده از قالب گیری تزریق پلاستیک است.

 

تعمیرات جوشکاری اصفهان و جوشکاری قم اماده انجام کلیه خدمات برای شما میباشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *