آلاچیق و انواع آن

آلاچیق و انواع آن

آلاچیق ها سازه های ایستاده ای هستند که در مکان های مختلف مثل پارک ، حیاط خانه ، باغ ، پشت بام ، رستوران ها و کافه ها ، با اهداف مختلف نصب میشوند.انواع مختلف آلاچیق مزایا و ویژگی های متفاوتی را ارائه می دهند ، بنابراین عاقلانه است که هنگام تصمیم گیری در مورد محوطه سازی خود در مورد انواع مختلف آن بیشتر بدانید.

برای ساخت آلاچیق ها از متریال های مختلفی استفاده میشود.وقتی اسم آلاچیق قم به گوش ما میخورد ، همه ما ناخودآگاه به آلاچیق های چوبی فکر میکنیم ، حال آنکه امروزه به غیر از چوب ، از متریال های دیگری برای ساخت آلاچیق قم استفاده میشود.نمونه ای از این آلاچیق ها ، آلاچیق فلزی است که استفاده از آن مزایا خاص خود را دارد.بیایید در ادامه نگاه دقیق تری در مورد انواع آلاچیق و مزایا هر کدام بیندازیم.

آلاچیق چوبی

آلاچیق چوبی

همانطور که همه شما میدانید ، آلاچیق سازه ای است که در فضای باز نصب میشود و از این جهت برای ساخت آن باید از متریال هایی استفاده شود که در برابر نور خورشید و شرایط مختلف آب و هوایی دوام خود را حفظ کند.برای ساخت آلاچیق چوبی قم ، معمولا از چوب ترموو استفاده میشود.آلاچیق چوبی به دلیل اینکه از چوب برای ساخت آن استفاده شده ، با طبیعت همگام تر است و زیبایی منحصربفردی نیز دارد.

آلاچیق فلزی

آلاچیق فلزی نسبت به آلاچیق چوبی وزن کمتری دارد.آلاچیق های فلزی معمولا از پیش ساخته شده اند و به همین جهت نصب آنها راحت است و با سرعت بالایی انجام می شود.آلاچیق فلزی با هر نوع شرایط آب و هوایی سازگار است و دوام خود را حفظ میکند.برای ساخت آلاچیق های فلزی از آلومینیوم یا فولاد استفاده میشود.

آلاچیق فلزی

معمولا برای ساخت آلاچیق ها از فلز یا چوب استفاده میشود.اما برای ساخت آنها میتوان از مواد دیگری مثل سنگ ، بتن و یا سیمان نیز استفاده کرد.گاهی اوقات هم برای ساخت آلاچیق ها از ترکیبی از این مواد استفاده میشود.

آلاچیق ها در شکل ها ، اندازه و ابعاد مختلف ساخته می شوند.اندازه آلاچیق معمولا بر اساس تعداد افرادی که قرار است از آن استفاده کنند ، در نظر گرفته میشود.آلاچیق ها بسته به محلی که مورد استفاده قرار میگیرند میتوانند بصورت روباز یا سرپوشیده طراحی و ساخته شوند.

آلاچیق سرپوشیده همانطور که از نامش مشخص است نوعی از آلاچیق است که اطراف آن با استفاده از چوب یا شیشه بسته شده است.در واقع این آلاچیق از شما در برابر نور خورشید ، باد ، باران و غیره محافظت میکند.

هزینه تمام شده برای ساخت و اجرا آلاچیق ها به عوامل زیادی بستگی دارد.یکی از مواردی که در قیمت آلاچیق تاثیر میگذارد ، نوع متریالی است که برای ساخت آلاچیق استفاده میشود.از دیگر مواردی که در قیمت تاثیر میگذارد میتوان به موارد زیر اشاره نمود.

  • متراژ
  • نوع مبلمان استفاده شده درون آلاچیق
  • نوع طراحی سقف و متریالی که برای پوشش سقف استفاده میشود.
  • نوع طراحی دیوارهای آلاچیق

برای اجرای الاچیق در اصفهان با نمایندگان الاچیق اصفهان ما تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *