نحوه ساب زدن سرامیک

نحوه ساب زدن سرامیک

ساب زدن سرامیک و نحوه آن موضوع اصلی این مقاله می باشد. شاید برای بسیاری افراد از این خدمت با خبر نیستند و نمی دانند که امروزه همانند سنگ ها می توان سرامیک ها را نیز ساب زد. نحوه ساب زدن سرامیک نیاز به ابزار و تخصص خاص خود دارد که ما در ادامه مطالب بیشتر در رابطه آن برای شما عزیزان صحبت خواهیم کرد. لطفاً تا انتهای مطالب با ما همراه شوید.

کفسابی اصفهان با داشتن اپراتورهای مجرب اماده انجام کلیه خدمات کفسابی در شهر اصفهان می باشد.

ساب زدن سرامیک چیست؟

ساب زدن سرامیک عملیاتی است که با استفاده از دستگاه‌ های پولیش مخصوص بر روی کف سرامیک به منظور جلا بخشی، تمیز سازی و نوسازی صورت می گیرد. دستگاه های پولیش ساب زن سرامیک، اقدام به برداشتن یک لایه بسیار نازک از سطح لعاب سرامیک کرده و به این ترتیب تمام خط و خش ها و نقاط آسیب دیده سرامیک را صاف کرده و از بین می برند. به این ترتیب موجب جلا و درخشندگی سرامیک همانند روزهای اولیه آن می شوند.

عملیات ساب زدن سرامیک فرایند و  پروسه ای شبیه به سمباده زنی دارد. منتهی در آن از شوینده های قوی و اسیدی و همچنین از دستگاه مخصوص پولیش استفاده می گردد.

نحوه عملکرد این دستگاه ها به شکلی است که یک دور مشخص می چرخد، و با توجه به چرخش خود میزان برداشت لایه رویی سرامیک را مشخص کرده و با برداشتن آن سطوح ناهموار را کاملا یکدست و هموار می کنند.

در حال حاضر ساب زنی سرامیک یکی از مقرون به صرفه ترین عملیات های ساختمانی بوده که به جای تعویض سرامیک برای تعمیر و زیباسازی کف ساختمان، راه پله، ورودی ساختمان، سرویس بهداشتی، حمام و غیره مورد توجه می باشد.

به هر حال اینکار نیاز به هزینه ای اندک داشته و صرفا نیاز به استخدام یک ساب زن سرامیک حرفه ای دارد.

نحوه ساب زدن سرامیک به چه شکلی است؟

معمولا ساب زدن سرامیک به دلایل مختلفی انجام می گیرد. که نحوه ساب زدن نیز مطابق با همان دلیل انتخاب می گردد. به عبارت دیگر ساب زدن سرامیک به منظور زدودن جرم و کثیفی از روی آن متفاوت از نحوه ساب زدن آن به منظور زدودن کچ و سیمان از روی سرامیک خواهد بود.

به عنوان مثال یکی از خدماتی که بوسیله ساب زدن سرامیک ارائه می شود برق انداختن سرامیک است که به هیچ عنوان با دست امکانپذیر نیست.

معمولا نحوه ساب زدن سرامیک به نحوی است که مطابق با علت ساب زدن دستگاه و یا برنامه مناسب را انتخاب کرده و با استفاده از یک سری شوینده های استاندارد و مناسب اینکار شروع به ساب زدن سرامیک می شود. مهمترین مزیت استفاده از ساب زن سرامیک این است که مانع از وارد آمدن آسیب به سرامیک ها می شود. به هر حال تصور کنید سیمان و یا کچی که روی سرامیک سفت شده است را اگر قرار باشد با دست پاک کنیم مجبور هستیم برای کندن کچ یا سیمان از ابزاری مانند چکش یا ابزار نوک تیز استفاده کنیم که مکان ترک و شکستگی سرامیک را تا حد زیادی بالا خواهند برد. تازه معلوم هم نیست که کیفیت پاک کردن به چه صورت باشد که مطمئنا نتیجه جالبی در پی ندارد.

اما، ساب زن علاوه بر اینکه تمیز کردن را به بهترین نحو انجام می دهد، احتمال آسیب به سرامیک را نیز به صفر می رساند.

دستگاه های مخصوص ساب زن سرامیک به چه شکل هستند؟

همانطور که گفتیم  ساب زدن سرامیک با اهداف مختلفی نظیر؛ تمیزی حرم، برق انداختن، صاف کردن و پاک کردن کچ و سیما صورت می گیرد. به همین دلیل دستگاه های ساب زن سرامیک نیز ممکن است دارای طراحی مختلفی باشند که هر کدام به نیت خاصی ساخته شده اند. البته برخی از دستگاه ها نیز وجود دارند که چندین امکان را همزمان ارائه می دهند.

به عنوان مثال ساب زن سرامیک سیمان، ساب زن های کوچکی هستند که در زیر آنها فرچه های مخصوص برای پاک کردن سیمان نصب شده است. نحوه نصب فرچه ها و اعمال آنها روی سرامیک به نحوی است که هنگام ساب زدن کوچکترین آسیبی را به سرامیک وارد نمی کنند.

کفسابی سرامیک به چه منظور هایی انجام می شود؟

معمولا کفسابی سرامیک به دلایلی خاصی صورت می گیرد به عنوان مثال؛ برخی از سرامیک ها دارای شیار بوده و این شیارها در کارخانه ها بر روی آنها قرار داده می شوند.  هنگامیکه این شیارها دچار جرم گرفتگی و کثیفی می شوند تمیز کردن و شستشوی آنها به راحتی امکان پذیر نبوده و جهت تمیزی بهتر و قابل قبول آنها می توان از کفساب سرامیک استفاده کرد. منتهی باید هنگام استفاده از کفساب های سرامیک ماشینی مناسب با طرح سرامیک انتخاب کرد تا سرامیک ها کمتر در معرض آسیب باشند.

معمولا امروزه انواع و اقسام کفساب با کاربردهای مختلف در بازار موجود هست که کفساب مخصوص شستشو در بین آنها نیز موجود هست.

در برخی موارد نیز کفسابی سرامیک به منظور صاف فرش کردن سرامیک ها صورت می گیرد.

ساب زنی سرامیک چه تفاوتی با کفسابی سرامیک دارد؟

لازم به ذکر است که ساب زنی سرامیک تقریبا چیزی متفاوت از کفسابی بوده و نمیتوان این دو خدمت را یکی تلقی کرد. در واقع ساب زنی سرامیک امری است که با ظرافت بسیار و بواسطه یک سری دستگاه های خاص و مختص به اینکار که بوسیله برق کار می کنند قابل انجام بوده و اغلب به منظور پاک کردن یک سری ضایعات همانند، جرم، چسب موکت و یا پارکت، سیمان و کچ، لکه و آلوده گی صورت می گیرد. اما کفسابی عملی است که تقریبا به دلیل ظرافت و تحت تاثیر قرار دادن لعاب و براقیت سرامیک تقریبا اجرای آن روی سرامیک ها امری غیر ممکن تلقی می گردد. همچنین کفسابی سرامیک منجر به ایجاد خط و خش و حتی شکستگی سرامیک می شود.

نحوه محاسبه قیمت ساب زدن سرامیک  به چه شکل است؟

جهت تعیین قیمت ساب زدن سرامیک، معیار های مختلفی مد نظر قرار می گیرند. که برخی از مهمترین و تاثیر گذارترین آنها به شرح زیر می باشند. اولین ملاک موثر بر قیمت ساب زدن سرامیک متراژ کف و یا اینکه نوع تک سرام می باشد. به هر حال هر چقدر اندازه سطح بیشتر باشد به تناوب آن قیمت و هزینه ساب زدن نیز بیشتر خواهد شد.

فاکتور تاثیر گذار بر قیمت کفسابی سرامیک نوع خدمات می باشد. به هر حال هزینه نظافت و پاک سازی سرامیک بواسطه ساب زنی با صاف فرش کردن سرامیک متفاوت خواهد بود.

همچنین نوع ماشین آلات، مدت زمان صرف شده برای این کار، نوع و میزان کیفیت سرامیک، انصاف شخص ساب زن سرامیک و غیره از دیگر عوامل تاثیر گذار بر قیمت ساب زن سرامیک می باشند.

بطور کلی قیمت دقیق و تعیین شده ای برای ساب زدن سرامیک وجود ندارد و معمولا مطابق با موارد ذکر شده یک توافق دو طرفه بین ارائه دهنده خدمات ساب زنی سرامیک و گیره خدمات صورت می گیرد.

 

کفسابی قم با داشتن 10 سال سابقه در انجام کفسابی کف منزل

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *