نکات ایمنی در شسشتوی نما

نکات ایمنی در شسشتوی نما

نکات ایمنی در شسشتوی نما

نما ساختمان بخش مهمی از زیبایی کلی ساختمان را تشکیل می دهد و نمای شیشه ای یکی از مواردی است که به شهر هویت می بخشد. با این وجود، اگر برای ساختمان سازمان خود نمای شیشه ای دارید، اهمیت نظافت منظم آن را می دانید. نمای غیربهداشتی می تواند در بیشتر موارد به شهرت سازمان شما آسیب برساند. کثیفی در نمای بیرونی می تواند در صورت عدم توجه طولانی مدت ، به ساختار نیز آسیب برساند.

نظافت و شسشتوی نما اهمیت زیادی دارد و برخی اقدامات ایمنی جدی وجود دارد که باید از قبل در نظر بگیرید.قبل از اینکه از فردی برای نماشویی استفاده کنید، باید از اقدامات ایمنی احتمالی نیز مطلع باشید.

کار در ارتفاع به ویژه در ساختمان های بلند به ویژه برای نظافت نمای بیرونی همیشه بسیار خطرناک است. در اینجا، ما برخی از اقدامات ایمنی توصیه شده هنگام شسشتوی نمای بیرونی ساختمان را به اشتراک می گذاریم. شرکت های خدماتی علاوه بر نظافت نمای شیشه ای در زمینه آجر سابی ، کفسابی نانو ، کفسابی ایتالیایی و … نیز فعالیت میکنند. کار شسشتوی نمای ساختمان را به شرکت های معتبر بسپارید، در این صورت لازم نیست نگران این موارد باشید، اما در هر صورت ، این اطلاعات به شما کمک می کند.

استفاده از مواد و تجهیزات معتبر

قبل از اینکه با شرکتی که خدمات نظافت نما را ارائه می دهد، قرارداد ببندید اول از همه ، مطمئن شوید که شرکت از تجهیزات و مواد معتبر برای کمک به برنامه نظافت نما استفاده می کند.

کارگران آموزش دیده

هنگام تمیز کردن و شستشوی نما در ارتفاع بالا از تجهیزات زیادی استفاده میشود و قوانین زیادی هم هست که باید رعایت شود.از این جهت کارگرانی که کار نظافت را انجام میدهند باید دارای تجربه قبلی بوده و در مورد نحوه استفاده از تجهیزات ، قوانین و مراحل اضطراری ، آموزش دیده باشند.در این صورت ، می توان از حوادث ، زمان نظافت نما در ارتفاع جلوگیری کرد.بنابراین اطمینان حاصل کنید که کارکنان به خوبی آموزش دیده باشند.

در حین اجرای کار ، باید ناظر پروژه برای انجام ایمنی کارها حضور داشته باشد ، او باید مواظب باشد تا فقط تکنسین های واجد شرایط به کار گرفته شوند و از ابزارها و تجهیزات صحیح استفاده شود.

تجهیزات حفاظتی شخصی

تجهیزات حفاظتی شخصی که اغلب به آنها PPE گفته می شود، مجموعه ای از مواد است که ایمنی فردی را که در حال نظافت نمای ساختمان است ، تضمین می کند.دستکس یکی از این تجهیزات است.اگرچه دستکش باید در اختیار کارکنان نظافتی قرار گیرد ، اما این دستکش ها نباید مانعی برای روند روان کار ایجاد کنند.کلاه ایمنی و کفش ایمنی باید همیشه پوشیده شود.

دیگر نکات ایمنی

  • در صورت شرایط نامساعد جوی ، کار را متوقف کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که تجهیزات به اندازه کافی خوب و قوی برای کار نگهداری شده و به طور منظم بررسی می شوند.
  • قبل از شروع کار، کلیه تجهیزات را بررسی کرده و از آمادگی آنها اطمینان حاصل کنید. تجهیزات معیوب را جدا کرده و از تعویض آنها اطمینان حاصل کنید.
  • از تنها کار کردن خودداری کنید. ناظران باید حضور داشته باشند.
  • زمان وقفه بین کار را مشخص کنید و بر این اساس عمل کنید. تهیه منطقه سایه دار (محل استراحت) نیز باید مورد توجه قرار گیرد.
  • از حمل وسایل شخصی در حین کار خودداری کنید.
  • وقتی نمای شیشه ای کاملاً در معرض آفتاب است، آن را نشویید. از شستن آن در مواقعی که هوا خیلی سرد یا گرم است خودداری کنید.

قبل از شروع هر پروژه ، مدیر پروژه باید ارزیابی ریسک را انجام دهد و دستورالعمل های کار را بررسی کند تا از توسعه صحیح تجهیزات اطمینان حاصل کند و فناوری مناسبی را برای بهبود بهره وری و کارایی کار اتخاذ کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *