بهترین سنگ های صادراتی ایران به سایر کشورها

بهترین سنگ های صادراتی ایران به سایر کشورها

در این مقاله قصد داریم به موضوع بهترین سنگ های صادراتی ایران به سایر کشورها بپردازیم پس اگر در خصوص نوع سنگ های صادراتی و کشور های مقصد آن ها کنجکاو هستید به شما پیشنهاد می کنیم در مطالعه ی این مقاله ما را همراهی کنید.

کشور ایران از منابع طبیعی بسیاری برخوردار می باشد بنابراین معادن متعددی از انواع سنگ ‌ها در کشور ما وجود دارد به طوری که کشور ایران به عنوان یکی از مهم ‌ترین قطب های سنگ صادراتی در دنیا شناخته می شود. فراوانی معادن سنگ در ایران به گونه ای است که نیاز بازار ایران به طور کلی تامین می شود و دلیل اصلی صادر شدن سنگ‌ ها، اضافه ماندن آن ها پس از تامین بازار ایران می باشد.

فروش سنگ اسلب صادراتی در بزرگترین کارخانه سنگ اصفهان،کلیک کنید و با ما تماس بگیرید.

بهترین سنگ های صادراتی ایران به سایر کشورها:

به علت مرغوبیت سنگ های تولید شده در ایران، کشور های زیادی وجود دارند که از این محصولات استقبال کرده و خرید آن ها تمایل دارند. صنعت صادرات سنگ ایران بازار فعالی در کشورهای متعددی همانند چین و امارات متحده عربی دارد.

برخی از بهترین سنگ های صادراتی ایران به سایر کشورها عبارتند از:

سنگ تراورتن: سنگ تراورتن از انواع سنگ تزئینی به شمار می آید که در دسته سنگ‌ های آهکی تخلخل دار جای میگیرد. سنگ های تراورتن در اصل از رسوبات چشمه‌ های آب گرم باقی مانده اند، بنابراین حفره‌ هایی که در این نوع سنگ  یافت می شوند توسط گازهای حبس شده در همین آب ‌های گرم به وجود می آیند.

سنگ تراورتن اصفهان از جمله بهترین سنگ تراورتن صادراتی است که در جهان خواهان زیادی دارد.

این نوع سنگ از تنوع رنگی بالایی برخوردار است به همین منظور اغلب کشور ها به واردات این نوع سنگ علاقه مند می باشند چرا که تراورتن به دلیل تنوع رنگی، یک انتخاب ایده‌ آل و خاص برای نماهای خارجی ساختمان محسوب می شود، همچنین این نوع سنگ کاربرد های گوناگونی دارد به طوری که در ساخت دیوار ها، کف استخر، کفپوش ها و سنگ فرش نیز مورد استفاده قرار گرفته و به محل مورد نظر ظاهر زیبایی می بخشد.

تمامی ویژگی های ذکر شده سبب شده است که تراورتن به یک سنگ صادراتی محبوب تبدیل شود. عمده معادن سنگ تراورتن در شهر اصفهان یافت می شود به طوری که این استان در تولیدات سنگ تراورتن کشور نقش مهمی ایفا می کند.

لازم به ذکر است کشور ایران تمامی سنگ های صادراتی از جمله تراوتن را با برش دقیق و کیفیت بالا به سایر کشور ها ارسال می کند.

سنگ گرانیت: سنگ گرانیت که از بهترین سنگ های صادراتی ایران به سایر کشورها به شمار می آید در دل طبیعت یافت شده و از انواع گوناگون و رنگ بندی های متفاوتی برخوردار می باشد. از جمله معروف‌ ترین سنگ‌ های گرانیت صادراتی، می‌توان گرانیت مروارید را معرفی کرد که عمده ی معادن سنگ آن در استان خراسان موجود بوده و در رنگ‌ های سفید، خاکستری، قرمز، سیاه، صورتی، سبز و آبی استخراج می شود.

سنگ گرانیت در موارد زیادی به کار گرفته می شود که برخی از این موارد به شرح زیر می باشد:

  1. ساختمان و پارکینگ را پوشش می دهد.
  2. برای پله‌ های ساختمان گزینه ی مناسبی به شمار می آید.
  3. به علت داشتن رنگ های زیبا، در نمای ساختمان نیز مورد استفاده قرار میگیرد.

4.در ساخت معابر، سطح شهر، سنگ فرش حیاط و خیابان‌ نیز کاربرد دارد.

لازم به ذکر است علاوه بر استان اصفهان که بیشترین سنگ‌ ها و متنوع ‌ترین معادن را به خود اختصاص می دهد، استان مرکزی، آذربایجان غربی و شرقی، یزد، زنجان و همدان نیز از معادن سنگ برخوردار می باشند اما بعد از اصفهان در رتبه های بعدی تولید و صادرات سنگ قرار می ‌گیرند.

سنگ مرمریت: این سنگ نیز جزو بهترین سنگ های صادراتی ایران به سایر کشورها دسته بندی می شود. سنگ مرمریت که در دسته سنگ‌ های دگرگونی قرار می گیرد، از سنگ آهن تشکیل می شود. کانی اصلی سنگ مرمریت کلسیت نام دارد که به طور وسیعی در مجسمه ‌سازی و ساختمان‌ سازی کاربرد دارد؛ همچنین به دلیل این ویژگی به یک سنگ صادراتی مهم تبدیل شده و به اکثر کشور های همسایه ارسال می شود.

بافت سنگ مرمریت متراکم است به همین دلیل از مقاومت بالایی بهره مند می باشد، مقاومت زیاد این سنگ سبب شده است که جزو سنگ های مصرفی و پرکاربرد قرار بگیرد. از کاربرد های سنگ مرمریت می توان موارد زیر را ذکر کرد:

به کارگیری در نماهای داخلی ساختمان

استفاده به ‌عنوان سنگ پله و سنگ کف ساختمان

استفاده در ساخت ستون ‌ها و سایر بخش های داخلی ساختمان

مقصد بهترین سنگ های صادراتی ایران به سایر کشورها:

ایران در صنعت سنگ جهان، موقعیت قابل توجهی دارد به طوری که تقریباً به بیشتر کشورهای همسایه خود سنگ صادر می‌ کند همچنین با کشورهای هم ‌پیمان نیز معامله و تبادل سنگ انجام می‌ دهد. کشورهایی نظیر عمان، قطر، ترکیه، هند، روسیه و چین، عمده سنگ های صادراتی ایران را خریداری کرده و به کشور خود وارد می کنند. لازم به ذکر است صادرات سنگ ایران تنها به کشور های آسیایی خلاصه نمی شود به طوری که کشور های اروپایی و آمریکایی و اقیانوسيه مانند ایتالیا، کانادا و استرالیا نیز به واردات سنگ های تولید شده ایران اقدام می کنند.

صادرات سنگ به عمان:

همانطور که اطلاع دارید کشور عمان یکی از کشورهای همسایه ایران محسوب شده و از طریق دریای عمان با ایران هم مرز می باشد. کشور عمان از نظر تولید به طور متوسط عمل می کند بنابراین بسیاری از محصولات مورد نیاز خود را از طریق واردات فراهم می کند. در نظر داشته باشید سنگ های صادراتی ایران به عمان اغلب سنگ چدن و آهن بوده و در این کشور بسیار پرطرفدار و محبوب می باشد.

صادرات سنگ به قطر:

کشور قطر یکی دیگر از همسایه ‌های ایران به شمار می آید که از طریق دریا با ایران مرز آبی دارد. این کشور مبادلات نفتی و غیر نفتی بسیاری با ایران انجام می دهد، بنابراین قطر به عنوان مقصد مناسبی برای صادرات سنگ در نظر گرفته می شود. از انواع سنگ صادراتی فرستاده شده به این کشور، می‌توان سنگ چدن و سنگ آهک را نام برد.

صادرات به عراق:

کشور عراق که یکی دیگر از همسایه های ایران محسوب می شود از پتانسیل زیادی برای تبادل با ایران برخوردار می باشد به طوری که قسمت اعظمی از صنایع کشور با عراق مبادله شده و به آن صادر می شود. سنگ‌ های ساختمانی ایران به علت کیفیت بالا و برش دقیق، از تقاضای زیادی برخوردار می باشند به همین دلیل از سنگ های صادراتی پر تقاضا در عراق می توان به سنگ مرمر و مرمریت اشاره کرد.

صادرات سنگ به ترکیه:

ترکیه همسایه‌ی غربی و نیمه اروپایی ایران بوده و از دیگر مقاصد صادرات سنگ در نظر گرفته می شود. ترکیه از بازار بسیار خوبی برای تجارت غیر نفتی با ایران بهره مند می باشد به همین دلیل بالا رفتن ساخت و ساز در ترکیه و توجه به صنعت ساختمان سازی در این کشور، سبب شده است تا سنگ‌ های مرمر، گرانیت و تراورتن تولید شده در ایران بیشتر از قبل مورد توجه قرار بگیرند.

صادرات سنگ به چین:

چین نیز به انجام مبادلات غیرنفتی با ایران مشهور می باشد. یکی از مهمترین این تبادلات، صادرات سنگ آهن و سنگ نمک به چین است زیرا ایران در مقایسه با سایر کشور ها از معادن سنگ آهن بیشتری برخوردار می باشد به همین دلیل سنگ آهن مرغوب تر و ارزان تری را در اختیار چین قرار می دهد. با این وجود برخی از مسائل سیاسی و مشکلات گمرکی سبب شده است میزان حجم معاملات سنگ ایران با چین کاهش یابد.

صادرات سنگ به گرجستان:

گرجستان از منابع معدنی بسیار غنی بهره مند می باشد بنابراین ممکن است تصور شود این کشور به واردات سنگ‌ های ایرانی نیازمند نمی باشد. اما کشور گرجستان به دلیل ضعف در تکنولوژی و عدم شناسایی در منابع مالی، در استخراج و برش سنگ‌ ها ناتوان عمل می کند، بنابراین با در نظر گرفتن این عوامل به یکی از وارد کنندگان سنگ های ایرانی تبدیل شده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *